memmaz

2011-06-26
11:29:39

♥Mormor♥
älskar dig mormor ♥

Det går lite för fort nu för att jag ska hinna förstå,
om man nu kan förstå det som är påväg att hända.
Min mammas mamma är påväg bort härifrån?

Vart är hon påväg?

Våran mormor, den mest pratglada och hälsosammaste människan
ligger på sjukhus och mår hur dåligt som helst.
"Hon är så liten, hennes händer är som barnhänder fast skrynkliga,
hennes ansikte är knappast som det var för ett halvår sen, så litet, hela hon är liten."/Jenny


Jag älskar min mormor så mycket även om jag många gånger tyckt illa om
henne pga olika anledningar - Att det ska krävas att någon mår dåligt
för att man verkligen ska förstå att man älskar dom är förjävligt.
Och jag är besviken på mig själv för det!

Man hör nästan inte vad hon säger längre och hon ser helt förstörd ut.
Hon är fortfarande medveten om vilka som är hos henne men
hon är något förvirrad och när vi var där i torsdags kväll (23/6)
hörde jag henne säga att hon inte vill vara här längre, hon orkar inte.

Tårarna var svåra att hålla tillbaka under hela besöket på sjukhuset.
Men jag ville inte gråta, ville inte göra det ännu jobbigare för henne
att ligga där. Men det jobbigaste var nog faktiskt när vi skulle åka hem.
Det var så otroligt jobbigt att krama om henne och lämna henne där i
sjukhussängen. Ville inte släppa henne. Nu i efterhand önskar jag att jag
sagt till henne att jag älskar henne. Men jag klarar det inte... Dumma mig!



Just nu har dom på lassarettet ordnat ett rum med en extra säng - till mamma.
Så mamma har sovit hos mormor över natten.
Bara en sån sak får mig att förstå att Mormor kanske inte har så många
timmar kvar här på Tellus och det får mina kinder att bli fuktiga av tårar.



Nu kan vi bara vänta. Vänta på att hon ska försvinna :'( ♥
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: