memmaz

2011-01-14
12:36:00

Dag 1 - Om Emma

20 år och 11 månader och 2 dagar

Har brunt hår (eller mer råttfärgat om jag ska säga vad jag tycker,
blir färgning såfort jag får pengar över)

Har blåa ögon att se världen med


Jag är uppväxt i Surahammar, flyttade till Västerås 10 dagar innan jag fyllde 18.
Bodde där i exakt 6 månader – då jag flyttade tillbaka till Surahammar.
För hur mycket man än sa att man hatade sura när man var yngre så är det enda
en bra håla att bo i. Däremot händer det inte speciellt mycket här och det blir lite tråkigt
i längden. Och då kommer längtan till en lite större stad.

Jag pratar suramål och för er som inte förstår det...
det är lite dalmål, lite västmanländska, lite örebro.
Vi gnäller lite som dom i Eskilstuna ibland,
men framförallt så drar vi ofta ut på ”U”:na i orden.
t.ex. ”Jag bor i suuura”.
Och sen har vi en väldig massa förkortningar, drar ihop orden i meningar.
Vi är rätt lata när vi pratar helt enkelt :P hehe

Ni som pratar suramål – är jag helt ute och cyklar i min beskrivning?

Jag har även en förmåga och en dålig ovana att slänga in svordomar när jag pratar,
men när jag anstränger mig och är väldigt duktig på att inte svära när
jag verkligen behöver, som när man är på intervjuer eller pratar med andra
lite ”högre uppsatta” etc. personer. Ni förstår...

Sover gärna länge på morgonen, men går upp tidigt när jag måste.



Jobbar
just nu lite extra i köket på Jensens i Västerås,
men har även en praktikplats på Swedbank på heltid, 40timmar/vecka
(sålänge inte jobbet behöver mig)...
Kul att prova på nya saker och har varken jobbat i kök eller på bank tidigare,
så här öppnar vi ögonen och breddar vyerna lite :)


Min favorithobby är fotograferingen.
Det är kul att få vara kreativ och försöka hitta den där speciella känslan i bilderna.
Och sen att få bildbevis på att man varit någonstans eller gjort något speciellt
är en ganska bra känsla det också. Att kunna visa upp det för andra är alltid kul :)

Inredning är ett annat litet intresse jag har.
Tycker det är kul att sitta här hemma och försöka drömma sig bort och
fundera över hur man skulle kunna göra saker och ting annorlunda
och mer praktiskt. Rita skisser på hur det skulle kunna se ut är kul.
Lite kan man väl få drömma, även om jag inte har pengarna till att
göra det jag skulle vilja. Men den dagen kommer :)

Jag är tillsammans med en 23 årig kille – Fredrik sedan 2007.11.14
Och vi bor ihop sedan 2008.02.02

Några korta ord som beskriver mig:
Snäll, Glad, Lycklig, Pålitlig, Ärlig, Envis, Nyfiken, närpå Pedantisk, Ordningsam, Serviceinriktad

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: