memmaz

2011-02-26
17:38:26

Sjukhus

Mormor på sjukhus

På måndagen var hon till husläkaren,
tisdag kl. 08:00 fick hon en tid på centrallasarettet och är kvar där fortfarande :/

Hon är gul i hyn, ögonvitorna och levern mår inte riktigt som den ska.
Det är något som är ivägen någonstans.
I torsdags gjorde dom ett ingrepp och skulle se efter lite närmare
vad det kan vara för "stopp", tog lite prover men kom inte fram till någonting
då. Utan nu väntar vi på provsvaren...



Jag och mamma var dit i onsdags eftermiddag/kväll.
Klockan var runt 17:00 när vi kom upp.

När vi tvättade händerna med handsprit innan vi gick in på avdelningen
så tittade vi in genom det högsmala fönstret längs vid dörren och obehaget
av sjukhusminjön kändes ända in i ryggmärgen. Dessa vita sterila väggar och ett
näst intill vitt golv med alldeles tomma korridorer med endast några sjuksköterskor
springandes i, gav en rysning som gick längs med hela ryggen.

När vi kom till salen där mormor var "placerad" kände jag en liten lättnad.
Hon satt på sängkanten och åt mat. Efter att ha fått fastat sen hon kom upp till sjukhuset
och endast fått dropp på onsdagsförmiddagen. Nu hade hon fått ärtsoppa på gröna ärtor,
det såg ut som grönt slime, några knäckemackor och någon kräm till efterrätt.

Vi fick varsin kram när vi kom och jag o mamma tog varsin
stol och satte oss vid fotänden på sängen.
Där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord :)

 

 

Vid 19:45 tog vi på oss jackorna, sa hejdå och gick ut i den bitande kylan.
Helt otroligt vad kallt det kan bli.

Vid 20:00 tror jag att vi kom iväg ifrån lasarettets parkering.
Jag var orolig men ändå lite lättad på något vis, av att ha fått se och
prata med henne. Men som sagt är fortfarande orolig.
Levern är inget att leka med!

Så nu håller vi tummar och tår för att det inte är något allvarligt,
att hon blir frisk och att hon får komma hem snart!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: