memmaz

2011-04-12
12:22:20

Tisdagförmiddag
Hade ställt klockan på 07:00
och tro det eller ej, men vaknade 5 minuter före?!

Upp och åt frukost på balkongen :) hur mysigt?
Vår? Sommar snart? :D

Efter frukosten tog jag hand om disken
och städade upp i köket. Sorterade lite papper.
Vattnade blommorna och torkade av vardagsrumsbordet.

Varför valde vi ett bord med glasskiva?
Man ser ju vartenda fingeravtryck...jaja snyggt är det ju
(när man torkat av det ;) )

Vikt tvätten som tvättades igår har jag också hunnit med.
Hämtade upp det från torkrummet vid strax efter 22.
Kände inte för att ställa mig och vika allting då.
Men nu är det iallafall gjort :)

Kopplade in Telia-modemet i datorn så att det var klart tills
teknikern skulle komma (mellan 09:00 och 12:00)

Allt detta hann jag göra innan klockan 09:00.
Riktigt duktigt och effektivt utav mig tycker jag :)



11:15 kom Teliateknikern!
och gick vid 11.20


... åh, jag är så arg ... ni anar inte ...

5 minuter var han är, testade båda våra modem
PRECIS som jag också gjort.
Öppnade "locket" på telejacket, kollade sladdarna,
allt var rätt kopplat i telejacket.

Han "konstaterade" som alla andra att dom på "installation"
har kopplat fel eller att kabeln är av påvägen hit.
(grejen är den att grannen också har telia och deras fungerar)
men iallafall så det enda han som var här kunde göra var att göra
en reklamation till "installationsavdelningen" och då har dom 24 timmar
på sig att fixa felet.

Min studin har endast några få millimeter kvar, så har inte Telia fixat det
här inom 24 timmar, då tycker jag synd om den stackare som svarar i
telefonväxeln imorgon! Så jobbar du på Telia vid 11-12 imorgon, var beredd! :)



Nu (12:10) fick vi ett sms där det står att dom behöver en
"MAC-adress på vårat Tomson-modem
för att kunna fullfölja felavhjälpningen"


Det är bara det att vi har ett ZYXELmodem!!!

asså jag blir GALEN !!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: