memmaz

2011-04-02
22:52:25

Telia ligger risigt till...

mkt text, men ah läs om ni vill - annars strunta i det!



Efter ett antal trevliga samtal börjar nu humöret att tryta...
Jag brukar inte vara den som blir irriterad på en gång.
Oftast så finns det ett sätt att lösa saker och ting på,
men nu börjar jag tro att dom driver med mig!

Vi,
eller egentligen så är det Fredde, som ville ha snabbare internet.
SuraVision har vi tröttnat ordentligt mycket på nu(!!) Och sagt upp det,
men det betyder ju att vi ska byta bolag. Vi frågade runt lite vad andra har
för internetleverantörer och hur det fungerar för dom - vi kom tillslut fram till
att Telia har det vi är ute efter osv.


Den 24e mars var "startdatumet" för vårat internet,
vi hade fått hem allt och det var bara att koppla in.
Trodde vi ja!!!??


Helt plötsligt så har dom skjutit fram "startdatumet" till 29e för att dom
inte kunde hitta våran lägenhet och det var en massa krångel. Okej tänkte jag.
Väntade till den 29e, det fungerade fortfarande inte, ringde och fick sitta i telefonkö! LÄNGE!!
Hade plats nummer 7 och beräknad väntetid 15 minuter.


"Du har nu plats 1, väntetiden beräknas till 2 minuter"
sen fick jag
"Ditt samtal kopplas nu fram"
PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP
(i ca. 1½ minut)
Sen kom det: (Lyssna på filmklippet)



Och så höll det på i 40 MINUTER innan jag la på, svor lite (läs: MYCKET!) för mig själv och ringde upp igen!
Då fick jag köplats 3 och kom fram efter 4 minuter... Lagom irriterad var jag.
Men dom hade inget svar på mina "problem/frågor" så dom gjorde en "Felanmälan".


Vad ni än gör? Gå inte med på att dom gör en "Felanmälan" på erat internet!!

(om dom inte ser till att det blir prio 1)
Det gör dom bara för att det ska låta bra!
För 5 minuter efter att jag lagt på samtalet fick jag ett sms där det stod att dom åtgärdat felet
och att allt nu skulle fungera. In my ass!! Det fungerade inte...


Ringde upp IGEN... fick prata med nått pucko som frågade om jag stoppat i kabeln
och tryckt på on-knappen...
Han anar inte hur fort jag räknade till 10,
tog ett djupt andetag och frågade snällt om han trodde att jag var dum i huvudet.
Suck!


Iallafall så efter ett ganska så irriterat samtal så försöker han avsluta med att han ska
"göra en felanmälan" på problemet. (det fick han inte) utan jag bad om att få bli kopplad
till någon annan, vilket han nog önskat att jag bett om för länge sen :P hehe


Fick prata med en tjej tillslut, som efter 1½ minuts samtal såg att det var installations"folket"
som kopplat fel - därav inget internet för oss!
SUCK!


Hon skickade iväg en "prioriterad felanmälan"
(jag var tvungen)
1-3 dagar (observera - DAGAR - inte arbetsdagar!)

Datum: 28e mars

 


 

IDAG ÄR det den 2 april,
Det vill säga - det har gått 5 dagar sen jag ringde
jag tänkte att dom skulle få tills på måndag förmiddag på sig.
Har jag inte fått något sms då - då blir det liv i luren.
Det lovar jag... för nu är jag trött på det här!

Ni ska bara veta hur skönt det är att skriva av sig här.

Jobbigt att läsa allt det här? Antagligen!
men ingen som tvingade dig ända hit :) hihi

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: